tisdag 28 april 2015

Bra verktyg!

Man säger ibland att bra verktyg gör jobbet roligare och jag tänkte väl att det borde gälla även för trädgårdsverktyg. Så borde det ju fungera i alla fall! En ny sekatör behövde inhandlas inför kommande säsong och eftersom jag är svag för prickiga mönster i allmänhet och röd-vit-prickigt i synnerhet, så fick trädgårdshandskarna också följa med hem vid ett tidigt besök på plantskolan.
 
 
 
Maken har väl inte riktigt samma iver för trädgårdsarbete som jag, det ska tillstås. Men han har ändå tagit på sig ansvaret för gräsmattan. Eftersom vi inte har så stora ägor är det en uppdelning som fungerar alldeles utmärkt. När värmen fick växligheten att åter börja växa och gro, märktes det snart att gräsmattan börjat söka sig utanför de tänkta gränserna, ut i skarvarna mellan gatstenarna som omger hela gräsytan.
 
Ett särskilt verktyg inhandlades därför även för detta jobb.
Och ett bra verktyg, tänkte jag omtänksamt, borde ju göra jobbet lite roligare för maken.  
Men det lilla handverktygen blev ändå liggande.
 Helt oanvänt.
 
 

Tills dess att jag förstod orsakerna: Verktyget brummade inte! Och dessutom saknade det sladd! 
 
Men det finns lösningar på det mesta och med sladden på plats så var arbetet med gräsbegränsningen snart avklarad! Av en make som lovade att ge igen...
:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...